فرش کوروش

اشتباه رایج در چیدمان فرش

 

این روزها همه افراد اهمیت بسیار زیادی به دکوراسیون منزل خود می‌دهند. در همین راستا به نحوه چیدمان وسایل مختلف نظیر مبلمان، کمد، فرش و … توجه خاصی دارند. طراحی دکوراسیون منزل به یک امر کاملا تخصصی تبدیل شده و هر کس با توجه به اطلاعاتی که در دست دارد می‌تواند یک طراح موفق باشد.

یکی از محصولات بسیار مهم که نحوه چیدمان آن نقش مهمی در چیدمان دیگر وسایل دکور دارد، فرش است. امروزه فرش‌های ماشینی در انواع طرح و رنگ تولید و به بازار عرضه می‌شوند که با چیدمان مناسب می‌توان طراحی‌های بی‌نظیری در نظر گرفت. در این مطلب می‌خواهیم شما را با چند اشتباه رایج در چیدمان فرش پذیرایی آشنا کنیم.

 

اشتباهات رایج در چیدمان فرش پذیرایی

یکی از نکاتی که باید در هنگام خرید فرش به آن توجه زیادی شود، چیدمان آن در مکان‌های مختلف است. بدون شک فرش پذیرایی بیشترین اهمیت را در این مرود دارد چرا که دائم در پیش چشم مهمانان و البته خود شما خواهند بود.

توجه داشته باشید که طراحی داخلی منزل هر چقدر شیک‌تر و باقاعده‌تر باشد، روح و روان افراد ساکن در آن بانشاط‌تر و شاداب‌تر خواهد بود. شما نیز می‌توانید با مطالعه این مقاله و مطالب دیگر در چیدمان منزل خود بهترین تصمیم را داشته باشید.

اشتباه رایج چیدمان

پر کردن کل فضای پذیرایی با فرش

برخی از افراد با متراژ کل فضای پذیرایی اقدام به خرید فرش می‌کنند و هیچ توجهی به دیگر عناصر موثر مانند مبلمان، میز تلویزیون، جای بخاری یا سوفاژ و … ندارند. مطمئن باشید که این ایده نواقصی دارد که باید با آگاهی از آنها راه درست را در پیش گرفت تا فضای خانه زیبا و خاص باشد.

اگر شما کل فضا را با فرش پوشش دهید عناصر دیگر دکور شما برجسته نخواهد شد. در انتخاب فرش پذیرایی حتما به این نکته توجه کنید که برخی از فضاها باید بدون فرش باشند تا هم زیبایی فرش و هم زیبایی عناصر دیگر به نحو احسن ظاهر شود.

پهن کردن فرش کوچک

یکی دیگر از اشتباهات رایج در چیدمان فرش پذیرایی این است که نسبت به ابعاد پذیرایی از فرش‌های کوچک‌تری استفاده می‌شود. همانطور که اگر کل فضا با فرش پوشانده شود، طراحی‌های خود فرش گم می‌شود، در انتخاب اندازه‌های کوچک نیز این مشکل وجود خواهد داشت که خانه برهنه به نظر خواهد آمد.

فرش ماشینی انتخاب شده برای پذیرایی باید این قدرت را داشته باشد که خودش را به عنوان یک عنصر مهم در دکوراسیون منزل معرفی کند. تناسب ابعاد این محصول با ابعاد فضای مورد نظر یک اصل مهم در طراحی داخلی است که بهتر شما نیز به آن توجه داشته باشید.

عدم تفکیک فضا به کمک فرش

این روزها به دلایل مختلف متراژ خانه‌ها و آپارتمان‌ها کوچک در نظر گرفته می‌شود و همین مسئله باعث شده تا از عناصر مختلف استفاده شود تا فضا بزرگ‌تر به نظر بیاید. قطعا می‌دانید که رنگ‌ها در این مورد تاثیر بسیار زیادی دارند و در انتخاب فرش پذیرایی حتما به این مورد دقت کنید.

برای درک مطلب می‌خواهیم یک مثال برای شما بزنیم تا این ایده را نیز در خاطر خود داشته باشید. اگر شما نیز میز ناهار خوری خود را در پذیرایی خود قرار داده‌اید می‌توانید فضای مبلمان و میز ناهار خوری را به کمک پهن کردن فرش از هم جدا کنید.

اگر شما هیچ خط و مرزی بین این دو ناحیه قائل نباشید و به هم چسبیده باشند، فضای خانه شما کوچکتر به نظر خواهد آمد. شما می‌توانید فرش طوسی طلایی را در دو قسمت ذکر شده پهن کنید و رنگ روشن آنها نیز در بزرگ‌تر نشان دادن فضا کمک بزرگی خواهد بود. البته در انتخاب رنگ باید رنگ وسایل دیگر را نیز در نظر بگیرید.

پهن کردن فرش در راستای اشتباه

 

در فضای پذیرایی تناسب مبلمان و فرش را می‌توان متن دکور و بقیه موارد را حاشیه فرض کرد. افرادی که به این مورد توجه ندارند قطعا نمی‌توانند با چیدمان درست فرش فضایی زیبا طراحی کنند. اگر شما فرش لاکچری جدید برای خانه خود بخرید اما چیدمان درستی انتخاب نکنید نمی‌توانید جلب توجه کنید.

توجه داشته باشید که فرش پذیرایی باید در راستای مبلمان پهن شود تا بتوانید چیدمان درستی را انجام داده باشید. فرش باید کل پایه‌های مبلمان را پوشش دهد تا فضای خانه صمیمی‌تر و گرم‌تر باشد.

توجه به ابعاد منزل

گاهی به دلایل مختلف افراد بدون اینکه بدانند برای چه اتاقی فرش می‌خرند، محصولی را تهیه می‌کنند. چیدمان فرش باید با اصول خاص و علمی انجام شود و صد در یک است که به صورت شانسی خریدی داشته باشید که ایده‌آل باشد.

اندازه نا مناسب فرش

چیدمان نا مناسب فرش با ابعاد نا مناسب

در خرید فرش عروس اغلب این مشکل وجود دارد و با اینکه هنوز خانه زوجین مشخص نشده فرش ماشینی خریده می‌شود. توصیه می‌کنیم که اگر می‌خواهید چیدمان فرش منزل شما ایده‌آل باشد باید به ابعاد منزل و دیگر عناصر دکور توجه کنید و محصولی متناسب با آنها تهیه نمایید.

استفاده از شکل نامتناسب فرش

با پیشرفت تکنولوژی فرش‌های ماشینی در انواع شکل‌ها تولید و در اختیار مصرف کننده‌ها قرار می‌گیرند. شما می‌توانید از این تنوع شکل نهایت استفاده را داشته باشید. اگر در محیط مد نظر خود میز گردی دارید نباید از فرش مستطیل شکل استفاده کنید.

متناسب با هر وسیله باید از شکل خاص فرش پذیرایی بهره‌مند شوید. توجه به این نکات به شما کمک خواهد کرد تا چیدمان صحیح فرش‌ها را یاد بگیرید و در خرید فرش نیز ایده خاصی در ذهن خود داشته باشید. انتخاب مجموعه مطمئن برای خرید می‌تواند به شما در این امر کمک کند.

خرید فرش از مجموعه‌ای معتبر

برخی از افراد تنها با مراجعه به یک فروشگاه سعی دارند تا یکی از محصولات موجود را تهیه کنند. این نوع خرید در نهایت موجب پشیمانی خواهد شد و به دکوراسیون منزل را نیز آسیب خواهد زد. این روزها به کمک گوشی و اینرنت می‌توان در هر زمان و مکان دلخواه به فروشگاه‌های مختلف سر کشید.

ما در مجموعه فرش کوروش سعی بر این داریم تا محصولات متنوعی از نظر شکل، رنگ، نوع و … در اختیار هموطنان قرار دهیم تا هر فرد با هر سلیقه‌ای بتواند انتخاب مناسبی داشته باشد. شما با مراجعه به سایت می‌توانید از انواع محصولات دیدن کنید و در صورت پسند محصول دلخواه خود را سفارش دهید.

جمع بندی

در دنیای مدرن همه به اهمیت دکوراسیون منزل و محیط کار اذعان دارند و در خرید عناصر آن توجه زیادی به خرج می‌دهند. یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها فرش پذیرایی است که علاوه بر کیفیت باید به نحوه چیدمان آن نیز توجه داشت. ما در این مطلب شما را با اشتباهات رایج در چیدمان فرش ماشینی آشنا کردیم.

در هنگام خرید فرش به نکاتی که در متن اشاره کردیم توجه داشته باشید تا بتوانید محیطی عالی را برای زندگی ترتیب دهید. با مراجعه به سایت فرش کوروش می‌توانید از محصولات متنوع ما خرید کنید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مرتبط

1 فکر در مورد “ اشتباه رایج در چیدمان فرش

  1. میترا باهنر گفت:

    بهترین کار برای چیدمان فرش منزل پهن کردن متراژ کمی کوچکتر از اندازه محیط هست
    برای مثال برای پذیرایی که ۲تخته ۱۲متری محیط رو کامل پر می‌کند ۲تخته ۹متری بهترین گزینه هست و یا برای محیطی که یک تخته ۱۲ متری کل محیط رو پر می‌کند یک تخته ۹متری بهترین گزینه است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *