مقالات فرش

راهکارهای افزایش عمر فرش ماشینی

 

امروزه یکی از لوازم مهم در خانه،‌ فرش‌ها هستند که نقش مهمی در زیبایی دکوراسیون و تزئینات داخلی خانه دارند. این محصولات به­صورت دستباف و ماشینی تولید می‌شوند که تنوع طرح زیادی دارند و همچنین هر طرح دارای مشخصات منحصر­به­فرد خود است. قیمت قالی بر اساس عوامل مختلف داخلی و خارجی کشور‌ها تغییر می‌کند. علاوه‌براین، هرکدام از انواع فرش‌ها بر اساس نوع مواد اولیه به­کاررفته در تهیه آن‌ها قیمت‌های متنوعی دارند و در حالت کلی گران هستند؛ بنابراین باید در نگهداری صحیح فرش و افزایش عمر آن،دقت کافی داشته باشید.

میزان طول عمر این محصول تحت‌تأثیر عوامل متفاوتی قرار دارد و به همین دلیل باید به فاکتور‌ها و پارامتر‌های لازم جهت افزایش عمر آن توجه کافی داشته باشید. شما می‌توانید از راهکار‌های گوناگونی برای افزایش عمر فرش ماشینی استفاده کنید.

 

راهکا ‌های مربوط به افزایش میزان عمر فرش

در حال حاضر با پیشرفت‌های تکنولوژی و رشد روزافزون علوم گوناگون، فرش‌های ماشینی در طرح‌ها، رنگ‌ها و جنس‌های متنوعی تولید می‌شوند. بسیاری از افراد در بازه‌های زمانی مشخص اقدام به تعویض آن می‌کنند؛ اما با توجه به قیمت فرش ماشینی، برخی از اقشار جامعه چنین توانی ندارند و به همین دلیل باید از راهکار‌های خاصی استفاده کنند که مدت عمر این وسیله افزایش پیدا کند‌. رعایت این نکات و فاکتور‌ها می‌تواند کیفیت زیرانداز ماشینی را در ابعاد مختلف حفظ کند. از جمله مهم­ترین روش‌ها شامل موارد زیر است.

عدم قرارگیری فرش در برابر نور مستقیم آفتاب

 

عدم قرارگیری فرش در برابر نور مستقیم آفتاب

نور خورشید می‌تواند فواید بسیاری برای قسمت‌های داخلی خانه مثل از بین بردن انواع میکروب‌ها و ممانعت از رشد قارچ و باکتری‌ها، داشته باشد. در نتیجه، بهتر است در طول روز زمان خاصی را به این کار اختصاص دهید که پرده‌ها را کنار بزنید و از نور مستقیم خورشید لذت ببرید. البته باید این نکته را بدانید نور مستقیم خورشید برای فرش‌ها مضر است و در فصل بهار و تابستان، نور آفتاب می‌تواند رنگ آن را تغییر دهد.

این تغییر رنگ ‌بر کاهش جذابیت و زیبایی فرش پذیرایی تأثیر می‌گذارد و باعث ایجاد آسیب‌های زیاد در آن می‌شود. همچنین الیاف و بافت قالی می‌تواند تحت‌تأثیر نور تغییر کند و آسیب ببیند؛ بنابراین در هنگام کنار زدن پرده برای ورود نور به داخل خانه، فرش را با استفاده از روانداز یا پارچه پوشش دهید و آن‌ها را در برابر آلودگی‌های مختلف حفظ کنید. این مورد تأثیر فوق‌العاده زیادی بر افزایش طول عمر این محصول دارد و با توجه به قیمت فرش در بازار، انجام این کار توصیه می­شود.

 

 

پهن کردن فرش در محیط خشک

پهن کردن فرش در محیط خشک

 

رطوبت می‌تواند تأثیرات منفی بسیاری بر فرش داشته باشد و به‌شدت در کاهش عمر آن تأثیر‌گذار است. همچنین امکان ایجاد خوردگی و پوسیدگی در این محصول، تحت تأثیر رطوبت بسیار زیاد است؛ بنابراین فرش باید در محیط خشک و بدون رطوبت استفاده شود تا عمر آن افزایش پیدا کند. همچنین رطوبت می‌تواند باعث ایجاد بیدخوارگی در قالی شود و به­دلیل اینکه قیمت فرش و تعمیرات آن بسیار زیاد است، باید از قرار دادن آن در محیط مرطوب به‌شدت پرهیز کنید و مانع بروز این مشکلات شوید.

این مقالات رو از دست ندهید

اشتباه رایج در چیدمان فرش

چه فرش هایی محیط را روشن تر می کند؟

راهکارهای خوب نگه داشتن فرش ماشینی مدرن

بهترین فرش برای حیوانات خانگی چیست؟

 

عدم قرارگیری فرش در اطراف منابع حرارتی

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند زمینه ایجاد آسیب در فرش‌ها را فراهم کند، قرار گرفتن آن در کنار منابع گرمایی است. در واقع، قرار گرفتن قالی در فاصله بسیار نزدیک منبع گرمایی مثل بخاری، می‌تواند باعث آسیب‌هایی مثل تغییر رنگ یا از بین رفتن استحکام الیاف و بافت آن شود. بنابراین برای جلوگیری از ایجاد آسیب در محصول، آن را از منابع گرمایی دور نگه دارید و همچنین از گذاشتن وسایل داغ بر روی این زیرانداز پرهیز کنید. داشتن الیاف زیبا در قیمت فرش تأثیر زیادی دارد و با از بین رفتن آن، ارزش محصول نیز کاهش پیدا می‌کند.

 

ترمیم و تعمیر فرش

 

ترمیم و تعمیر فرش

رفت ­وآمد بر روی فرش­ها بسیار زیاد است و لوازم خانگی سنگین نیز بر روی آن قرار می‌گیرند. در نتیجه، شرایط مناسبی برای ایجاد انواع آسیب بر قسمت‌های مختلف این محصول فراهم است. به همین دلیل شما باید در هنگام بروز هر نوع آسیب بر روی قالی آن را ترمیم یا تعمیر کنید. در حال حاضر قیمت فرش بسیار بالا است؛ اما در مقابل، قیمت تعمیر یا ترمیم آن مناسب‌تر است. البته در هنگام انجام تعمیر به این نکته توجه داشته باشید که فرش را به افراد ماهر و متخصص بسپارید. فرآیند تعمیر یا ترمیم می‌تواند شامل دارکشی، قلم­زنی، رنگ­زنی، رفوگری و… باشد که انجام هرکدام از این کار‌ها نیاز به شرایط خاصی دارد.

 

 

تهیه فرش در ابعاد مورد نیاز

 

 

تهیه فرش در ابعاد مورد نیاز

در حالت کلی باید بدانید بهتر است که فرش از لبه دیوار ۴۵ سانتی‌متر فاصله داشته باشد؛ بنابراین باید در هنگام خرید محصول به متراژ خانه توجه کنید تا پس از پهن کردن آن نیازی به تا کردن لبه‌ها نباشد. تا کردن قالی می‌تواند در طولانی‌مدت باعث ایجاد آسیب در لبه‌ها شود. شما می‌توانید برای بررسی قیمت فرش 1200 ‌شانه از طریق سایت ما اقدام کنید.

 

 

استفاده از پایه مخصوص برای مبل‌ها

مبل‌ها به­دلیل داشتن وزن سنگین و قرار گرفتن بر روی قسمت‌های مختلف فرش، باعث ایجاد فشار می‌شوند. با گذشت زمان قسمت‌های مختلف محصول دچار تورفتگی شده و امکان پارگی از این قسمت‌ها زیاد است. در نتیجه، شما می‌توانید از پایه مبلی استفاده کنید تا میزان فشار ناشی از وزن بالا کاهش پیدا کند. با توجه به قیمت فرش در بازار باید این راهکار‌ها را اجرا کنید تا طول عمر قالی افزایش پیدا کند و کیفیت محصول برای سال‌های بسیاری حفظ شود.

 

 

نکشیدن وسایل نوک تیز یا سنگین در روی فرش

قرار دادن اجسام بسیار سنگین و نوک­تیز بر روی فرش می‌تواند به افزایش فرسودگی آن کمک کند و همچنین احتمال پارگی قالی را افزایش دهد. در نتیجه، هنگام جابه­جایی باید وسایل را از روی فرش پذیرایی بلند کنید و آن­ها را نکشید.

 

نتیجه‌گیری

فرش از مهم‌ترین لوازم خانگی است که باید در نگهداری آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. قالی ماشینی به­راحتی می‌تواند تحت‌تأثیر عوامل مختلف مثل نور مستقیم خورشید، قرار دادن اجسام سنگین، تحت‌تأثیر رطوبت و… دچار آسیب شود و عمر آن کاهش پیدا کند. به همین دلیل شما باید به قیمت فرش در بازار توجه کنید و در صورتی­که توان مالی تعویض آن را ندارید، از راهکار‌های خاصی برای افزایش طول عمر این محصول بهره بگیرید.

شما می‌توانید برای بررسی هزینه خرید انواع قالی ماشینی مثل قیمت فرش ۱۲۰۰ شانه در سایت مجموعه ما اقدام کنید و اطلاعات لازم در خصوص قیمت فرش را به­صورت لحظه‌ای در اختیار داشته باشید. همچنین می‌توانید هنگام خرید این محصولات از اطلاعات سایت ما برای افزایش آگاهی و داشتن انتخاب بهتر استفاده کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *