فرش کوروش, مقالات فرش

بهترین فرش برای حیوانات خانگی چیست؟

صاحبان حیوان خانگی چه فرشی بخرند؟

 

امروزه نگهداری حیوانات خانگی نسبت به گذشته رواج زیادی پیدا کرده است و در بیشتر خانه­ها انواع سگ و گربه یا حیوانات دیگر نگهداری می­شود. نگهداری از این حیوانات نیاز به شرایط خاصی دارد؛ چراکه موی بدن آن‌ها بر روی فرش می‌ریزد و تمیزکردن این مو‌ها دشواری‌های خاص خود را دارد. سگ و گربه یا سایر حیوانات خانگی به­دلیل نرمی فرش از گرما و لطافت آن لذت می‌برند و آسایش و آرامش این حیوانات نیز برای صاحبان آن‌ها اهمیت زیادی دارد؛ به همین دلیل باید یک نوع فرش برای حیوانات خانگی تهیه کرد که هم به‌آسانی تمیز شود و هم اینکه بر روی آن راحتی حیوانات فراهم شود.

در هنگام خرید فرش باید بر اساس پارامتر‌های خاصی عمل کنید و از این طریق مانع فرسودگی زودهنگام فرش خانه شوید. در ادامه به بررسی بهترین فرش برای حیوانات خانگی می‌پردازیم و نکاتی را درباره خرید این فرش‌ها بیان می‌کنیم؛ با ما همراه باشید.

حیوان بروی فرش

ویژگی‌های بهترین فرش برای حیوانات خانگی

برای خرید فرش مناسب شما ابتدا باید به برخی از ویژگی‌های آن توجه کنید؛ از جمله اینکه جنس الیاف به‌کاررفته در فرش برای نگهداری حیوانات مناسب باشد. فرش‌ها دارای الیاف مختلفی هستند و بر این اساس تنوع گوناگونی دارند که شامل انواع فرش پشمی، نایلونی و ماشینی می‌شود.شاید آشنایی با ویژگی‌های انواع این فرش‌ها بتواند به شما در هنگام خرید و داشتن انتخاب درست کمک کند؛ در ادامه به صورت مختصر به ارائه انواع آن‌ها پرداخته‌ایم.

 

 

 

فرش پشمی

لازم است بدانید که فرش‌های تهیه شده از پشم طبیعی و بادوام هستند. در حال حاضر، این جنس محصول یک کالای لوکس است که قیمت زیادی دارد و فرش تهیه شده از پشم نیز بسیار گران است. این نوع فرش در برابر لکه مقاومت زیادی دارد و برای استفاده طولانی‌مدت بسیار بادوام است. به همین دلیل برای افرادی که در خانه از حیوانات نگهداری می‌کنند، یک گزینه مناسب است. توجه داشته باشید که قیمت فرش پشمی نسبت به سایر انواع فرش‌ها بیشتر است.

فرش نایلونی

این فرش­ها نیز بادوام هستند و در برابر سایش مقاومت زیادی دارند. دوام فرش نایلونی نسبت به فرش پشمی بیشتر است و قیمت آن از پلی‌استر ارزان‌تر است. استفاده از این فرش‌ها برای حیوانات خانگی که کف فرش را خراش می‌دهند و دور خود می‌چرخند کاربرد زیادی دارد؛ به همین دلیل می‌توان گفت فرش نایلونی برای نگهداری حیوانات خانگی بسیار مناسب است.

از آنجایی که این فرش از کیفیت بالایی برخوردار است؛ قیمت آن نیز به نسبت زیاد است. فرش نایلونی در برابر لکه مقاومت زیادی دارد و رطوبت بسیار کمی جذب می‌کند که در نتیجه تمیزکردن آن نیز بسیار آسان است و به همین دلیل انتخاب این فرش برای حیوانات خانگی یک گزینه مناسب است.

حیوان خانگی بروی فرش

فرش ماشینی

این مورد تراکم زیادی دارد که فرآیند تمیزکردن آن هم آسان‌تر می‌شود و با روش‌های مختلفی می‌توان آن‌ها را شست‌وشو داد. بهترین فرش برای حیوانات خانگی اکرولیک است که ضد آلرژی و ضد حساسیت است. فرش ۱۲۰۰ ‌شانه و ۱۰۰۰ ‌شانه، بهترین نمونه‌های فرش ماشینی هستند که برای حیوانات خانگی کاربرد دارند.

 

 

استفاده از فرش برای نگهداری حیوانات خانگی چه مزیت‌هایی دارد؟

زمانی­که شما فرش مناسبی برای نگهداری از حیوانات خانگی خریداری کنید، موی سگ یا گربه به‌راحتی از روی آن تمیز می‌شود و مانع ایجاد آلرژی یا حساسیت در افراد می‌شود. همچنین در راه رفتن حیوانات تعادل ایجاد می‌شود و احتمال لیزخوردن آن‌ها بر روی کاشی یا سرامیک به حداقل می‌رسد. علاوه­براین موارد، وجود فرش می‌تواند بخشی از سروصدا جزئی حاصل از بازی‌های حیوانات خانگی را کمتر کند و به‌عنوان یک عایق صوتی مانع ایجاد سروصدای اضافه می‌شود.

 

سگ بروی فرش

نحوه نگهداری از فرش حیوانات خانگی

زمانی­که شما اقدام به خرید فرش برای حیوانات خانگی می‌کنید، باید با روش‌های نگهداری صحیح آن نیز آشنا باشید تا زیبایی، کیفیت و دوام آن حفظ شود. برای این کار، فرش را به‌صورت مرتب و کامل تمیز کنید. فرش تمیز و خشک دچار کپک‌زدگی نمی‌شود. همچنین بهتر است برای پاک‌سازی مو حیوانات و گردوخاک ناشی از بازی آن‌ها بر روی فرش یا در هوا به‌صورت روزانه جاروبرقی بکشید و از این طریق آلودگی آن را کاهش دهید.

قالی مورد استفاده برای حیوانات باید هر ۶ ماه یک­بار، با استفاده از بخارشوی به‌صورت کامل تمیز شود و پس از شست‌وشو به­طور کامل خشک شود. افرادی که دچار حساسیت یا آلرژی‌های خاصی هستند و در خانه حیوان خانگی دارند، بهتر است که قالی انتخابی آن‌ها بافت کوتاهی داشته و در هم تنیده باشد تا از این طریق حساسیت ناشی از آن‌ کمتر شود. هرچه میزان الیاف فرش کوتاه‌تر و بافت آن سفت‌تر باشد، مواد حساسیت‌زا مثل مو حیوانات یا گردوغبار کمتر جذب آن می‌شود و تمیزکاری آن آسان‌تر است.

 

گربه بر روی فرش

نکات مهم خرید فرش برای حیوانات خانگی

بیشتر حیوانات خانگی مدت‌زمان زیادی را بر روی زمین دراز می‌کشند و تکان می‌خورند؛ در نتیجه گردوخاک موجود در مو‌های آن‌ها جذب پوشش سطح زمین می‌شود و در کاهش بهداشت محیط تأثیر‌گذار است؛ بنابراین در هنگام انتخاب فرش باید به برخی از نکات توجه کنید و ویژگی‌های مختلف آن را بررسی کنید.

میزان دوام فرش

یکی از مهم‌ترین نکات در هنگام انتخاب فرش برای استفاده در نگهداری حیوانات خانگی، میزان دوام آن است؛ چراکه حیواناتی مثل گربه یا سگ مدام پنجه‌های خود را روی فرش می‌کشند و استفاده از فرش بی‌کیفیت باعث آسیب به آن می‌شود؛ در نتیجه تاروپود فرش انتخابی باید مقاومت زیادی داشته باشد و باکیفیت باشد.

 

لکه بری آسان

حیوانات خانگی در هنگام غذاخوردن ممکن است فرش را کثیف کنند و لکه‌های مختلفی بر روی آن بیفتد؛ بنابراین بهتر است جنس فرش به‌گونه‌ای باشد که لکه‌های فرش به سادگی پاک شوند. ‌برای جلوگیری از باقی‌ماندن لکه آلودگی بر روی فرش بهتر است که هنگام کثیف شدن به سرعت آن را بشویید و آثار آن را پاک کنید. فرش‌هایی که قابلیت شستشو زیاد داشته باشند، بسیار مناسب هستند.

رنگ فرش

یک نکته مهم دیگر در تهیه فرش توجه به رنگ آن است. بهتر است فرش انتخابی برای حیوانات خانگی رنگ تیره داشته باشد تا لکه‌ها و پرز‌های آن کمتر به چشم برسد.

 

 

خرید فرش برای حیوانات خانگی از مراکز معتبر

به­ دلیل افزایش نگهداری حیوانات خانگی، صاحبان منازل در خرید فرش برای حیوانات خانگی باید به نکات مهمی توجه کنند و ویژگی‌های خاص آن را در نظر بگیرند. در هنگام خرید فرش بررسی الیاف آن اهمیت زیادی دارد و باید بدانید فرش‌ مدرن فانتزی به ­دلیل استفاده از نخ پلاستیک، جهت نگهداری حیوانات خانگی مناسب نیست. این حیوانات نیاز به شرایط نگهداری خاصی دارند و در مقابل، سلامتی انسان نیز از شرایط بدنی آن‌ها تأثیر می‌پذیرد؛ بنابراین بهتر است فرش مناسبی تهیه کنید و در تمیزکاری مداوم آن دقت کافی داشته باشید.فرش کاشان با تنوع بالای که دارد خریداران گرامی میتوانند با خیال راحت و با هر سلیقه ای طرح مورد نظر خود را خریداری کنند

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *