فرش کوروش, مقالات فرش

خرید فرش وینتیج مستقیم از شرکت فرش

در مبحث دکوراسیون داخلی منزل، چیزی که بیش از حد اهمیت دارد، ایجاد هارمونی خاص میان آیتم‌ها است. اگر علاقمند به سبکی کلاسیک هستید، باید از آیتم‌هایی استفاده کنید که چنین سبکی را به بیننده القا کند. از آنجایی‌که بازار سبک مدرن این روز‌ها بسیار داغ است و بسیاری از افراد طرفدار آن شده‌اند، بیشتر آیتم‌ها و دکوری‌ها یا حتی وسایل اصلی دکوراسیون منزل هم به این سبک تولید می‌شوند که بتوانند در مجموع به سبک مدرن برسند. یکی از چیز‌هایی که وجود آن در هر خانه‌ای، چه به نوع مدرن یا در نوع کلاسیک ضروری است را می‌توان انواع کارپت، مانند فرش وینتیج دانست.

 

فرش های وینتیج برای هر دکوراسیونی

 

این بخش مهم از دکوراسیون داخلی، نقش مهمی را بازی کرده و در اشکال مختلف تولید می‌شود. فرش 1200 شانه کاشان ممکن است در شکل‌های نقش برجسته یا گل برجسته و هر مدل دیگری تولید شود. در این میان، امروزه نوعی جدید که وینتیج نام دارد، بسیار باب شده و مورد استفاده افراد قرار می‌گیرد. یکی از اصلی‌ترین مزایای آن‌ها این است که حتی قابل استفاده برای خانه‌های کلاسیک و دیگر خانه‌ها با سبک‌های دیگر هستند. این مدل بسیار خاص بوده و می‌توان گفت انتخاب خاص‌پسندان هم هست.

فرش در مدل وینتیج چیست؟

این نام از چه جایی برای این وسیله در‌نظر گرفته شد؟ اصلا وینتیج یعنی چه؟ به این نوع، کهنه‌نما هم گفته می‌شود. مطمئن باشید وقتی آن را ببینید، شما هم جزو یکی از طرفداران آن خواهید شد. این مدل از جدید‌ترین مدل‌ فرش ماشینی است که در بازار یافت شده و حدود 2 یا 3 سال است که جای خود را به هیچ نوع دیگری نداده است. فرش وینتیج، Carpet با طرح و نمای قدیمی است که برخی گمان می‌کنند رنگ و روی آن رفته است. داشتن جلوه‌ای کهنه و قدیمی، از خصوصیات بازر این مدل از فرش ماشینی است.

با این اوصاف به خوبی می‌توان نتیجه گرفت که وینیتج به معنی کهنه و قدیمی است؛ اما ریشه این کلمه از چه جایی گرفته شده است؟ در اصل این کلمه، ریشه‌ای فرانسوی داشته و به هر چیزی که قدمت زیادی داشته، بسیار قدیمی به‌نظر می‌رسد و در اصل نوعی عتیقه به حساب می‌آید اطلاق می‌شود. بسیاری از افراد دوست دارند آیتم‌های عتیقه را در خانه خود داشته باشند؛ اما از آنجایی‌که نوع عتیقه و دارای قدمت این وسیله بسیار گران است، معمولا برخی ترجیح می‌دهند نوع کهنه‌نما را برگزینند.

با توجه به اینکه در چندین سال اخیر بازار فرش وینتیج بسیار داغ شده، طراحان سعی می‌کنند طرح‌های جدید و با رنگ‌های شاداب را ارائه دهند تا از این رقابت تنگاتنگ دور نمانند. اگر طراحی بتواند از نهایت خلاقیت خود استفاده کند، می‌تواند طرح و مدل Carpet خود را در میان دیگر مدل‌ها بسیار برجسته نشان دهد. این خلاقیت می‌تواند ایجاد فرش گل برجسته جدید باشد.

روش هایی برای کهنه نما کردن Carpet در این مدل در زمان گذشته

اغلب افراد در قدیم برای اینکه نشان دهند فرشی عتیقه و کهنه دارند، آن را در مکان‌هایی شلوغ و پر‌رفت‌و‌آمد قرار می‌دادند تا به اصطلاح خاک بخورد. فرض کنید فرشی که تازه خریده‌اید را زیر پای افرادی در بازار، کوچه و خیابان بگذارید که از روی آن راه بروند! فرش وینتیج مدل جدید چنین داستان‌هایی را از سر نمی‌گذارند. قدیمی‌ها از نور خورشید و استفاده از آب و خاکستر هم برای ایجاد چنین ویژگی دریغ نمی‌کردند. نور خورشید سبب رنگ‌پریدگی Carpet شده و آن حالت مد‌نظر را تداعی می‌کند.

وقتی افراد در قدیم  Carpet را جلوی نور آفتاب قرار می‌دادند، کاری که خورشید با فرش در طولانی‌مدت می‌کرد این بود که رنگ‌ها را از محصول گرفته و کل آن را رو به کدری و سفیدی می‌برد. البته تمامی این کار‌ها بیهوده نبوده و می‌توان گفت در نهایت به ارزش محصول می‌افزود.

حال فرض کنید این محصولات هم در زیر پای افراد بوده و هم جلوی نور آفتاب قرار گرفته باشد؛ زمانی که مراحل کهنه‌کردن آن تمام شد، ارزش زیادی خواهد داشت. البته فرش وینتیج در این مدل‌ها، باید تا جایی کهنه می‌شدند که تار‌و‌پود Carpet آسیبی نرسد.

فرش لاکچری جدید

بهره‌گیری از خاکستر و چوبک هم یکی از روش‌هایی بود که قدیمی‌ها برای کهنه‌نما‌کردن از آن استفاده می‌کردند. مرحله اول، شست‌و‌شوی فرش با چوبک، خاکستر و آب است؛ در این مرحله، Carpet درخشندگی خود را از دست می‌دهد. زمانی که تمامی شرایط مهیا شد، می‌توان برای ایجاد حالت ساییدگی از ترکیب شیمیایی هیپوکلریت کلسیم استفاده کرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *