فرش کوروش

دکوراسیون پذیرایی ساده و شیک با فرش ایرانی

انتخاب فرش پذیرایی یکی از اصلی‌ترین اقداماتی است که باید برای داشتن یک دکوراسیون داخلی ساده، شیک و مدرن انجام داد. زیرا فرش یک آیتم اصیل، زیبا و گرانبها برای همه ایرانی‌ها به‌شمار می‌رود و ویژگی‌های آن اعم از طرح و رنگ‌بندی، باید به گونه‌ای باشد که بتوان آن را با سایر لوازم خانه ست کرد.

اما با توجه به اینکه دکوراسیون داخلی هر خانه، نیاز به کسب تجربه و تخصص دارد و اضافه‌کردن فرش‌های سنتی و بااصالت به یک محیط مدرن کار آسانی نیست، در این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی در مورد مشخصه‌های یک دکوراسیون مدرن و فرش‌های ایرانی بهمراه بهترین رنگ فرش برای پذیرایی در اختیارتان بگذاریم.

نقش فرش پذیرایی در دکوراسیون خانه

فرش یک محصول لوکس است که گستردگی آن در فضای خانه، نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. به همین دلیل، همه افراد هنگام خرید فرش این موضوع را می‌دانند که اگر یک فرش را در هماهنگی با سایر وسایل خانه خریداری نکنند، احتمالا نتیجه کار، دکوراسیونی چشم‌نواز نخواهد شد.

در این راستا، باید بدانید فارغ از اینکه دکوراسیون خانه‌تان مدرن است یا سنتی، فرش یک نقش کلیدی دارد که برای انتخاب آن، باید به نکات مختلفی توجه کنید. در ادامه چند نمونه این از این نکته‌ها را لیست کرده‌ایم:

  • مراقب میزان پوشش فرش در پذیرایی باشید.
  • جایگاه مبل نقش مهمی در دکوراسیون اتاق نشیمن دارد.
  • خود را محدود به خرید فرش‌های مستطیلی نکنید.
  • به تعداد فرش در فضای پذیرایی اهمیت دهید.
  • حواستان به رنگ فرش باشد.
  • ویژگی‌های فرش را محدود به کف‌پوش نکنید.
  • هنگام خرید به طرح فرش توجه داشته باشید.
  • هنگام خرید فرش، وسعت خانه‌تان را در نظر بگیرید.
  • به ویژگی‌های فرش قرمز در ظاهر خانه خود اهمیت بدهید.

دقت داشته باشید که هر یک از موارد گفته‌شده در مورد فرش پذیرایی، نیاز به توضیح و بررسی بیشتری دارد. به همین علت در ادامه با جزئیات بیشتری در رابطه با گزینه‌های ذکرشده صحبت کرده‌ایم.

قرار نیست فرش تمام فضای پذیرایی را اشغال کند!

خانه ایرانی شیک

خانه ایرانی شیک

اگر قبل از پهن‌کردن فرش، کف خانه‌تان را با موکت پوشانده‌اید یا بدون نیاز به موکت، از مزیت‌های انواع پارکت بهره‌مند هستید؛ تحت هیچ شرایطی کل وسعت زمین را با فرش نپوشانید. چراکه در یک دکوراسیون مدرن، حتما بخشی از کف به‌نمایش گذاشته می‌شود تا فضای خانه، صرفا با طراحی‌های فرش، حالت خفگی به خود نگیرد.

چیدمان صحیح مبل، باعث جلوه بیشتر فرش پذیرایی می‌شود!

اگر ابعاد فرشی که آن را خریداری کرده‌اید بزرگ است، پیشنهاد می‌کنیم که هم در فضای مدرن و هم در دکوراسیون سنتی، مبلمان را به‌صورت کامل روی فرش بچینید. این یک تکنیک اصولی است که در هر حال، باید رعایت شود.

شکل فرش، روی دکوراسیون خانه تاثیر می‌گذارد!

اگر قصد خرید یک فرش مدرن برای اتاق نشیمن خانه‌تان دارید، بهتر است خود را به اشکال مستطیلی محدود نکنید. زیرا فرش یک محصول گرانبهاست که در اشکال بیضی و دایره نیز تولید می‌شود و هر کدام از آن‌ها، دارای نقش خاصی در چیدمان منزل هستند.

فرش پذیرایی باید در چه تعداد خریداری شود؟

یکی از نکاتی که برای داشتن یک پذیرایی ساده و شیک باید آن را رعایت کنید، استفاده محدود از فرش است. به‌طوری که اگر اکنون یک فرش ایرانی در پذیرایی پهن کرده‌اید، دیگر نیاز نیست که به‌سراغ اضافه‌کردن یک فرش دیگر زیر میز ناهارخوری بروید و فضای خانه را شلوغ کنید.

رنگ فرش چه اهمیتی در دکوراسیون دارد؟

فرقی ندارد که فرش کاشان خریداری کنید یا طراحی‌های تبریز و قم جذابیت‌های بیشتری برایتان داشته باشد؛ نکته حائز اهمیت این است که رنگ‌ها، دارای پیام و روانشناسی خاصی هستند و اگر مکمل یکدیگر انتخاب نشوند، نتیجه کنار هم قرارگرفتن آن‌ها، تصویر جذابی خلق نمی‌کند. به همین سبب، همواره توصیه می‌شود که در چیدمان لوازم خانه و خرید فرش، بخش قابل توجهی از انرژی خود را صرف انتخاب رنگ‌ها کنید.

زیبایی‌های فرش ایرانی را دست کم نگیرید!

بسیاری از افراد بر این باور اشتباه هستند که فرش پذیرایی، صرفا یک نوع کف‌پوش لوکس است و نمی‌توان کاربری دیگری از آن انتظار داشت. اما توجه داشته باشید که انواع فرش اصیل کاشان و نمونه‌های دیگر، قابل استفاده به‌عنوان تابلوفرش هستند و می‌توانند دکوراسیون داخلی خانه را در عین سادگی، به شیک‌ترین حالت ممکن تبدیل کنند.

آیا نقش‌ونگار فرش، تاثیری در دکوراسیون خانه ایفا می‌کند؟

فرش های کلاسیک جدیدترین مدلهای فرش پذیرایی

فرش های کلاسیک جدیدترین مدلهای فرش پذیرایی

اگر یک پذیرایی ساده و در عین حال لوکس می‌خواهید، بهتر است به پیچیدگی‌های موجود در نقش‌ونگار فرش‌ها دقت کنید. زیرا معمولا پیشنهاد می‌شود که اگر قرار است فرش روی زمین پهن شود، کلاسیک جدیدترین مدل فرش پذیرایی را انتخاب کنید. درحالی‌که اگر فرش را برای محیط مدرن  می‌خرید، بهترین کار این است که مدل‌های ساده با پس‌زمینه‌های خلوت را در اولویت قرار دهید. بهترین گزینه برای شماست 

قبل از خرید فرش پذیرایی، به وسعت خانه توجه کنید!

اگر وسعت خانه‌تان کوچک است، توصیه می‌کنیم که نمونه‌های خلوت و ساده را برای خرید انتخاب کنید. اما اگر فضای کمی برای چیدمان همه وسایل در اختیار دارید، می‌توانید به‌سراغ طراحی‌های پیچیده بروید.

آیا با فرش قرمز، می‌توان یک دکوراسیون ساده و شیک طراحی کرد؟

فرش قرمز خانه ایرانی

فرش قرمز خانه ایرانی

فرش قرمز لاکی قدمت طولانی در تاریخ و اصالت فرش ایرانی دارد. این فرش به‌دلیل رنگ و ظاهر جذابش، می‌تواند یک دکوراسیون ساده و شیک و در عین حال سنتی به شما تحویل دهد.

آیا با کارخانه فرش کوروش آشنایی دارید؟

کارخانه فرش کوروش یک تولیدکننده قدرتمند است که در زمینه تولید انواع فرش 1500 شانه جدید، فرش‌ مدرن و سنتی، فرش قرمز، فرش 1200 شانه و همه نمونه‌های دیگر فعالیت می‌کند و به‌عنوان بزرگ‌ترین برند جهت تولید فرش کاشان شناخته می‌شود.

کارخانه این بیزینس مشهور، روبه‌روی دارسلام شهرک فتح المبین واقع شده و سالانه، انواع فرش‌های متنوع، مدرن و سنتی را روانه بازار می‌کند. پس اگر قصد خرید فرش پذیرایی دارید و می‌خواهید که تغییرات جدیدی در دکوراسیون داخلی منزل خود ایجاد کنید، حتما با کارشناسان فروش کارخانه فرش کوروش تماس بگیرید.

جمع‌بندی

اینکه فرش پذیرایی دارای چه رنگ و نقشی است، موضوعی است که اهمیت زیادی در دکوراسیون داخلی دارد. به همین سبب، همه افراد هنگام خرید فرش برای سالن پذیرایی خود، باید یک‌سری نکات مهم را رعایت کنند که از مهم‌ترین آن‌ها، می‌توان به نحوه چیدمان مبمان روی فرش، انتخاب تعداد فرش‌های ایرانی در پذیرایی و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *