فرش کوروش, مقالات فرش

لطیف ترین فرش ماشینی | راز لطافت فرش ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰

راز لطافت فرش ۱۲۰۰ شانه

فرش ۱۲۰۰ شانه، یکی از باکیفیت‌ترین انواع فرش موجود در بازار است. لطافت این فرش، به‌دلیل ترکیب هوشمندانه عوامل مختلف، از جمله تعداد شانه‌ها، جنس نخ و فرایند بافت مدرن، برای مصرف‌کننده یک تجربه منحصربه‌فرد ایجاد می‌کند. این ویژگی‌ها، معیارهای اساسی در انتخاب و تعیین قیمت فرش محسوب می‌شوند.

لطافت و کیفیت بالای فرش ۱۲۰۰ شانه در چیست؟

لطافت بالای فرش 1200 شانه

لطافت بالای فرش 1200 شانه

لطافت و کیفیت فرش، به‌عنوان دو ویژگی اساسی، موارد حیاتی در تعیین ارزش آن هستند. لطافت و قیمت فرش ۱۲۰۰ شانه، از چندین عامل مختلف ناشی می‌شود. فرش‌های عرضه‌شده توسط ما، مجموعه این عوامل را به‌صورت یکجا به شما ارائه می‌دهند.

تعداد استاندارد و متناسب شانه‌ها

این فرش‌‌ها به‌خاطر تعداد شانه موجود، به‌طور قالب، برای سالن‌های پذیرایی و اتاق‌خواب‌های استاندارد، طراحی شده‌اند. تعداد شانه‌ها، یکی از مولفه‌های تعیین سطح ویژگی‌های تخصصی فرش است. این سطح، به‌عنوان یک متغیر مهم، بر اساس نوع فرش، جنس مواد و الگو مورد نظر تعیین خواهد شد.

جنس نخ‌های فرش

نخ فرش 1200 شانه

نخ فرش 1200 شانه

برای حفظ تعادل در قیمت فرش ۱۲۰۰ شانه، از کیفیت مواد به‌کاررفته در آن کاسته نمی‌شود. این فرش‌ها از الیافت مصنوعی مخلوط با پشم، بافته می‌شوند. بعضا، از نخ‌های ابریشم نیز استفاده خواهد شد. این نخ‌های باکیفیت، نه‌ تنها باعث لطافت فرش هستند، بلکه افزایش طول‌عمر آنرا نیز در پی خواهند داشت. در تولید این فرش‌ها از نخ‌های مختلفی از جمله پشم، ابریشم، نایلون، پلی‌استر، پنبه یا ترکیباتی از این مواد می‌توان استفاده کرد. هر کدام از این جنس‌ها، ویژگی‌ها و مزایای خود را دارند.

طراحی و زیبایی

فرش 1200 شانه نقشه نادیا دلفینی

فرش 1200 شانه نقشه نادیا دلفینی


فرش کوروش 1200 شانه طرح تلما

فرش کوروش 1200 شانه طرح تلما طلاکوب


فرش صدف 1200 شانه طوسی

فرش صدف 1200 شانه طوسی


فرش 1200 شانه گلبرجسته طوسی

فرش 1200 شانه گلبرجسته طوسی

لطافت و کیفیت بالا، تنها در استفاده از مواداولیه درجه یک نیست. گاهی یک طرح دلنشین و زیبایی خارق‌العاده، باعث می‌شود تا فرش، در حد یک اثر هنری، تاثیرگذار باشد. این فرش‌ها، طرح و الگوهای بافت منحصر‌به‌فردی دارند. طراحی فرش نه‌تنها به جلب توجه کاربران کمک می‌کند، بلکه با توجه‌به سلیقه‌ها و نیازهای فردی، فضای موردنظر را تا حدودی شخصی‌سازی خواهند کرد. با توجه‌به ارزش طرح و الگو، قیمت فرش نیز متغیر است.

مقاومت در برابر سایش

سایش فرش، به معنی خرابی نخ‌ها و بافت فرش، در نتیجه استفاده روزانه و تردد روی آن ایجاد می‌شود. بخشی از لطافت و ماندگاری فرش‌های ۱۲۰۰ شانه، به‌علت مقاومت آن‌ها در برابر آسیب‌های بیرونی خواهد بود. این ویژگی، کمک می‌کند تا نخ‌ها برای مدتی طولانی فرسوده نشوند. نخ‌های دست اول و به اصطلاح زنده، باعث حفظ لطافت سطح فرش در طول زمان خواهند شد. تعداد بیشتر شانه‌ها نیز، به افزایش چگالی نخ‌ها و در نتیجه افزایش مقاومت در برابر فشار و تردد کمک می‌کند.

چه عواملی بر قیمت فرش ۱۲۰۰ شانه تاثیر دارد؟

انتخاب فرشی مناسب، نه‌تنها به زیبایی فضا کمک می‌کند، بلکه به‌عنوان یک سرمایه نهان نیز درنظرگرفته می‌شود. هرچند، انتخاب فرش، فرایندی پیچیده است که تحت‌تاثیر عوامل متعددی قرار دارد. از جمله این عوامل، می‌توان به مسائل اقتصادی، به‌ویژه قیمت فرش، اشاره کرد.

از جنس نخ و طراحی گرفته تا ابعاد و کیفیت بافت، هر یک از این عوامل، نقش مهمی در تعیین ارزش نهایی و قیمت فرش ۱۲۰۰ شانه ایفا می‌کنند. شما این امکان را دارید تا بهترین فرش‌ها با بالاترین کیفیت‌ و معقول‌ترین قیمت‌ها را از ما خریداری کنید.

محل تولید

محل تولید، یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت فرش است. این عامل، به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم بر مشخصه‌ها و کیفیت آن تاثیر می‌گذارد. کشورها و مناطق دارای تاریخچه طولانی در صنعت بافت فرش، معمولا دارای بافندگان باتجربه‌تری هستند. این موضوع به کیفیت بهتر فرش‌ها و افزایش قیمتشان می‌انجامد. در بعضی کشورها، هزینه نیروی کار پایین‌ است که به تولید فرش با هزینه کم‌تر منجر خواهد شد.

برند

برندهایی که دارای تاریخچه و سابقه درخشان در تولید فرش هستند، اعتبار و ارتباط قوی در بازار دارند. برندهای معتبر و معروف، معمولا با کیفیت بالا و استانداردهای تولید برتر شناخته می‌شوند. این اعتبار و کیفیت، تاثیری مستقیم بر قیمت فرش دارد.

ابعاد و اندازه

ابعاد و اندازه فرش، یکی از عوامل مهم در تعیین قیمت و استفاده از آن در فضاهای مختلف است. ابعاد فرش می‌تواند تاثیری مستقیم بر جلب توجه، هماهنگی با فضا و کاربری فرش داشته باشد. فرش‌های بزرگ‌تر، امکان استفاده از الگوها و طراحی‌های پیچیده‌تر را فراهم می‌کنند.

بنابراین، احتمال دارد نیاز به مقدار بیشتری مواد داشته باشند؛ در نتیجه، قیمت بیشتری نیز خواهند داشت. تفاوت قیمت فرش ماشینی ۱۲ متری با قیمت فرش ۹ متری یا قیمت فرش ۷۰۰ شانه نیز به علت تفاوت در ابعاد و اندازه آن‌ها است.

کیفیت نقشه

نقشه‌های پیچیده و دقیق، اغلب به‌عنوان معیار ارزیابی کیفیت فرش‌ها در نظر گرفته می‌شوند. طرح زیبا، جزئیات دقیق و تنوع در نقشه، می‌تواند به افزایش قیمت فرش منجر شود. فرش‌هایی با نقشه‌های متنوع و اصیل، معمولا ارزش بیشتری دارند. نقشه‌های متفاوت، با تاثیرات هنری مختلف، احتمالا قدرت جلب توجه بیشتری داشته باشند. در نتیجه، قیمت آن‌ها نیز بیشتر خواهد بود.

برای مثال، فرش‌های پرجزئیات، ارزش بیشتری دارند. این جزئیات، نشانگر دقت و مهارت بافندگان در الگویابی و پیاده‌سازی است. فرش‌هایی با بافت‌های ضخیم‌تر، معمولا مقاومت و دوام بیشتری دارند. این موضوع، به‌طور مستقیم باعث افزایش قیمت محصول نهایی می‌شود.

مواد بافت

نوع نخ مورداستفاده در بافت محصول، تاثیر زیادی بر قیمت فرش دارد. استفاده از نخ‌های باکیفیت، با ماندگاری طولانی‌تر، لطافت و دلپذیری بیشتری به فرش می‌بخشد. نحوه بافت فرش نیز می‌تواند یک عامل تاثیرگذار دیگر باشد. بافت‌های دقیق‌ و حرفه‌ای، نشان‌دهنده کیفیت بیشتر محصول هستند.

جمع‌بندی

فرش‌های مجموعه فرش کاشان، به‌دلیل ترکیب عواملی مانند زیبایی، کیفیت و مقاومت، در بازار به‌عنوان یک گزینه محبوب و پرفروش شناخته شده‌اند. تعیین قیمت فرش ۱۲۰۰ شانه یا انواع دیگر آن، با درنظرگرفتن استانداردها و میانگین بودجه خریداران خواهد بود. قیمت معقول این فرش‌ها، باعث جذب حداکثری مشتریان می‌شود. سیاستی که مجموعه ما، به‌منظور کسب رضایت مشتری پیش گرفته است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۳ از ۵
از مجموع ۷ رای

نوشته های مرتبط

1 فکر در مورد “ لطیف ترین فرش ماشینی | راز لطافت فرش ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰

  1. امینی گفت:

    از لطافت مهم تر بنظر من زیبای فرش هست العان با وجود مبلمان خیلی کم میشه روی فرش کسی استراحت کنه ،پس زیبای فرش بنظرم مهم تر از لطافت فرش است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *