فرش کوروش, مقالات فرش

جذاب ترین طرح های فرش ماشینی چه تراکمی دارند ؟ | چندتا از جذاب ترین های فرش کوروش

جذاب ترین فرش ماشینی

اعلام پرفروش ترین فرش ماشینی، کار آسانی نیست چراکه درحال‌حاضر تولیدکنندگان و فروشندگان مختلف، مدل‌های متفاوتی از این کالا را عرضه می‌کنند. منطقه سکونت، فرهنگ و سبک زندگی مردم موجب می‌شود که یک محصول فروش بالایی داشته باشد یا از عرصه رقابت با سایر محصولات هم‌نوع خود کنار برود.


فرش اصفهان رنگ طوسی

فرش اصفهان رنگ طوسی


البته در نظر داشته باشید که ویژگی‌های خود فرش، در فروش و محبوبیت آن بی‌تاثیر نیست. خصوصیاتی مانند رنگ‌ها، نقش‌ونگارها، الگوهایی که هر روز متنوع‌تر از دیروز می‌شوند، برند ساخت کالا و از همه مهم‌تر شانه و تراکم که در ظرافت، لطافت و جذابیت قالی نقش مهمی دارند، همگی جزء شاخص‌هایی هستند که دست به دست یکدیگر داده تا یک کفپوش را در نگاه دیگران، به‌شکلی کالایی خواستنی جلوه دهد.

جدابترین فرش ماشینی  را در شانه و تراکم‌ های بالا جست و جو کنید

شانه، تعداد گره‌‌های موجود در هر متر مربع از عرض فرش و تراکم، تعداد گره‌ها و ریشه‌های موجود در هر متر مربع از طول فرش است که این 2 شاخص در ایجاد حس دلپذیری، زیبایی و راحتی در فضای داخلی خانه نقش مهمی دارند و در کنار برگزیدن قالی‌های جدید و پرفروش، به‌دلیل این‌که در زیبایی منزل شما موثر هستند، شاخص‌هایی مهم محسوب می‌شوند.

در گذشته‌هایی نه‌چندان دور، استفاده از فرش‌های 700 شانه با تراکم  2250 و فرش‌های 1000 شانه با تراکم 3000، جزء متداول‌ترین ‌کف‌پوش‌هایی بودند که در خانه‌های ایرانی یافت می‌شدند. آن‌ها به‌علت ضخامت بالا، لطافت و نرمی خاصی را هنگام قدم‌زدن به پاهای شما منتقل می‌کردند و پاخور مناسبی داشتند.

اما این فرش‌ها تنوع زیادی را برای پوشش‌دهی سلیقه‌های متعدد دارا نبودند و این شد که کارخانه‌جات بافت فرش ماشینی، فکر ساخت‌ قالی‌های جدیدتر با شانه و تراکم بیشتر را به ذهن راه داده و آن را اجرا کردند که خیلی از این کالاها در رده پرفروش‌ترین سبک‌ها، به متقاضیان عرضه می‌شوند.

چرا جذاب ترین فرش ماشینی، شانه و تراکم بالایی دارد؟

قبل‌ترها افراد مایل به داشتن فرش‌هایی با لطافت و نرمی بالا بودند و این خواسته را در شانه و تراکم‌های پایین جست‌وجو می‌کردند اما با تغییر سبک زندگی و رویکردهای نوینی که در راستای طراحی دکوراسیون داخلی منزل روی کار آمد، اغلب آن‌ها خواستار فرش‌هایی با شانه و تراکم بالا هستند چون اولویت این افراد برای خرید تغییر کرده و مقاومت، استحکام بالا و تنوع در نگاره‌ها و الگوها را شاخص انتخاب خود قرار دادند.

هرچقدر تعداد گره‌های موجود در طول و عرض فرش بیشتر شود، نقش و طرح کالا، دقیق‌تر و ظریف‌تر خواهد بود. پس اگر به‌عنوان یک خریدار سخت‌پسند و تنوع‌طلب وارد نمایشگاه فرش می‌شوید، خواسته خود را از داشتن کف‌پوشی محبوب که ازقضا فروش و تقاضای بالایی هم داشته باشد، در قالی‌هایی با شانه و تراکم بالا بیابید.

هنر و کیفیت در آغوش هم، با پرفروش ترین فرش ماشینی در شانه‌ های  1200 و 1500

ریزبافت‌ترین و جذاب‌ترین فرش‌های کلاسیک را فقط در شانه‌های  1200و 1500 شانه خواهید یافت. آن‌ها با نخ‌های آکرولیک هیت‌ست‌شده بافته می‌شوند. به‌علت فرایندی که به ‌کمک حرارت روی این فرش‌ها صورت می‌گیرد، این قالی‌ها از استحکام و مقاومت مطلوبی برخوردارند و درخشش و شفافیت بالایی را به نگاه افراد می‌رسانند.

شانه و تراکم بالای این فرش‌ها موجب شده که در ظرافت حرف را بزنند. شما در انتخاب فرشی که مطابق با سلیقه‌تان باشد، گزینه‌های متنوعی را به لحاظ طرح و رنگ پیش رو دارید و همین موضوع، انتخاب را برایتان آسان می‌کند.

فرش ۱۲۰۰ شانه یا فرش ۱‍۵۰۰ شانه؟ کدام یک بر دیگری برتری دارد؟

در مقایسه این  2 فرش، باید ابتدا به فضای مورد استفاده توجه کرد چون هرکدام براساس مزیت و کاستی‌هایی که دارند، مناسب فضایی خاص هستند. اگرچه فرش ۱۵۰۰ شانه به‌دلیل نرمی بسیار، ظرافت بالا، نقشه‌های خیره‌کننده و عدم پرزدهی، انتخابی ایده‌آل برای فضاهایی خاص است، اما ضخامت فوق‌العاده اندک آن، موجب آسیب‌پذیری این کالا شده و این، یک عیب غیرقابل انکار برای محصولی است که بابت خریدش باید هزینه گزافی را پرداخت کرد.

همین موضوع، منجر به پرفروش‌شدن فرش‌ 1200 شانه شده است. متقاضیان هم کیفیت و طول عمر مفید کالا را در نظر می‌گیرند و هم در تلاش‌اند که محصول خریداری‌شده، به‌عنوان یک عنصر دکوراتیو با سلیقه و علاقه آن‌ها هماهنگ باشد.

جذاب ترین فرش ماشینی جدید با رنگ و طرح‌های فوق‌العاده تماشایی

فرش پارمیس طوسی

فرش پارمیس طوسی


همیشه این موضوع مطرح بوده که افراد بتوانند از میان رنگ‌ها و الگوها، بهترین را برای طراحی دکوراسیون منزل‌شان انتخاب کنند تا به این واسطه بتوانند جلوه‌گری سایر عناصر را بهبود بخشند. با مدرنیته‌شدن زندگی افراد در سال‌های اخیر، استفاده از فرش روشن، به‌شکل گسترده‌ای رواج یافت.

در این میان، فرش طوسی که با نام سبک سیلور یا خاکستری در سال 2023 شناخته می‌شود، در نقش‌ونگارهای بی‌نظیر و گل‌های برجسته، نمونه پرطرفدار و پرفروشی از فرش جدید است که با تناز‌های متنوع رنگی، از جیغ گرفته تا خنثی قابلیت ست‌شدن دارد.

بنابراین؛ اگر قصد شما خرید فرش عروس برای خانه‌ای است قصد دارید زندگی جدید خود را در آن آغاز کنید، طوسی، یک رنگ متحول‌شده نسبت به گذشته بوده که در طیف‌های متنوع تیره تا روشن وجود دارد و هنگامی که با رگه‌هایی از رنگ نقره‌ای و طلایی در قالی‌هایی با سبک افشان، طاووس، مراکشی و زرین‌کوب ترکیب می شود، نمایی فوق‌العاده دیدنی می‌سازد.

قیمت فرش، اصلی‌ ترین شاخص در خرید فرش

بدون تعارف، قیمت مهم‌ترین شاخص در خرید فرش محسوب می‌شود؛ به‌خصوص اگر هدف شما، انتخاب پرفروش ترین فرش ماشینی باشد. لازم است یادآوری کنیم که بیان تعرفه کالاها در وضعیت پرنوسان بازار امروز، تقریبا امری ناممکن است.

شانه و تراکم، ابعاد فرش، رنگ، پیچیدگی نقش‌ونگار، جنس نخ و عرضه و تقاضا از مهم‌ترین شاخص‌های تعیین‌کننده قیمت فرش هستند. دانستن این موضوع به شما کمک می‌کند تا تصمیم بهتری را هنگام خرید کالایی متناسب با توان مالی خود اتخاذ کنید چراکه اولویت‌های شما، بهترین معیار سنجش برای قیمت خواهد بود.

جمع‌بندی

شناخت پرفروش ترین فرش ماشینی، به شما کمک می‌کند تا این اختراع گران‌بهای بشر را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که ضمن برآورده‌کردن نیاز شما از زینت‌دهی به فضا، کیفیت و طول عمر مفیدی برایتان به ارمغان آورد. در واقع انسان‌ها از زمانی که خود را شناختند و ملزومات زندگی روزمره‌شان را حس کردند، به فکر تهیه منسوجاتی بودند که آن‌ها را دربرابر سرما و سختی زمین حفظ کند.

حالا بعد از قرن‌ها شما شاهد تنوع بالا و کارایی‌های بی‌نظیر این کفپوش‌ها هستید و قادر خواهید بود که انواع فرش مدرن را با هر سلیقه و خواسته‌ای که دارید، تهیه کرده و منزل‌تان را با آن‌ها مزین کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۷ از ۵
از مجموع ۷ رای

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *