مقالات فرش

چگونه فرش انتخاب کنیم که خانه بزرگتر نشان دهد

 

امروزه با افزایش آپارتمان ها و خانه های کوچک در شهرها، افراد زیادی در زمان خرید فرش به دنبال کالایی هستند که فضای خانه را بزرگتر نشان دهد. اولین نکته برای بزرگتر نشان دادن منزل، انتخاب رنگ‌ فرشی مناسب است. انتخاب فرش هایی با رنگ زمینه روشن باعث می شود تا فضای خانه روشن تر و بزرگتر جلوه کند. در این مطلب می خواهیم نحوه انتخاب فرش مناسب برای بزرگتر شنان دادن خانه های کوچک را برای شما بیان کنیم. پی تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

 

چه فرشی خانه را بزرگتر نشان می‌دهد؟

 

افزایش جمعیت، کم شدن فضای زندگی و ساخت خانه‌هایی با متراژ کوچک و… سبب شده تا خانواده ها مجبور به زندگی در آپارتمان‌ و منازل کوچک شوند. انتخاب فرش برای خانه یکی از مهمترین مواردی است که تاثیر زیادی در سبک و ابعاد خانه دارد. چیدن دکوراسیون و انتخاب فرش برای خانه های کوچک مشکل‌ است، چون باید اصولی در آن رعایت شود تا محیط را بزرگتر نشان دهد. در ادامه نکاتی ذکر شده که با استفاده از آن می توان خانه خود را بزرگتر نشان دهید.

 

  • رنگ فرش مناسب برای فضای کوچک

 

 

رنگ فرش مناسب برای فضای کوچک

رنگ فرش مناسب برای فضای کوچک

در طراحی دکوراسیون منازل یک اصل کلی در انتخاب رنگ فرش وجود دارد، و آن این است که فرش های تیره رنگ، فضا را کوچکتر از اندازه واقعی نشان می دهند. به خصوص که اگر نورگیر مناسبی نداشته باشد. اما فرش هایی با رنگ زمینه روشن محیط را بزرگتر نشان خواهند داد. البته شاید در طراحی دکوراسیون پیشنهاد شود، رنگ فرش تیره تر از رنگ مبل و پرده باشد. اما این قاعده در محیط های کوچک مناسب نیست. به جز اینکه تمام طیف رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون، در بین رنگ های روشن انتخاب شده باشند.

استفاده از طیف های مختلف یک رنگ برای فرش، مبلمان و دیوارهای نیز باعث هماهنگی فضا خواهد شد و این هماهنگی فضای خانه را بزرگتر نشان می دهد. رنگ فرش را می توانید با توجه به سلیقه خود و رنگ غالب دکوراسیون خانه انتخاب کنید. اما اگر به رنگ های تند علاقمندید و خانه تان کوچک است، بهترین است دیوارها را به رنگ روشن در آورید، تا فضا بزرگتر به نظر آید.

استفاده از فرش رنگ روشن و خنثی، مانند فرش کرم، بهترین گزینه برای فضاهای کوچک می باشد. این فرش ها با کم کردن پیچیدگی ها، محیط را آرام و سبب دلباز تر شدن محیط خانه می شود. با انتخاب فرش رنگ روشن، مبلمان و پرده را می توانید از بین رنگ های مکمل انتخاب کنید.

 

  • طرح فرش مناسب برای بزرگتر نشان دادن خانه کوچک

 

بعد از صحبت در مورد رنگ، حال نوبت به طرح فرش می رسد. فرش هایی با طرح شلوغ، محیط خانه را نیز شلوغ جلوه می دهد، فرش هایی که در مرکز خود نقوش بزرگی دارند، فضای منزل را بزرگتر نشان می دهند. فرش هایی با نقوش بزرگ سبب بزرگتر شدن اتاق می شود.

انتخاب مناسب دیگر برای اتاق کوچک، فرش مدرن با رنگ روشن می باشد. معمولا فرش های مدرن دارای نقش و نگار خلوت تری بوده و با استفاده از اشکال ساده، سبب دلبازی بیشتر محیط می شوند. فرش های مدرن ساده و تک رنگ یا طرح دار با رنگ روشن، بهترین انتخاب برای خانه های کوچک هستند. اگر مایل به داشتن فضایی شاد هستید، می توانید فرش با رنگ سفید را انتخاب کنید.

اگر از طرفداران فرش های کلاسیک هستید، برخی از انواع این سبک فرش ها برای اتاق های کوچک مناسب است. فرش افشان کاشان ، یکی از انواع فرش سنتی است که در زمینه آن از طرح ترنج (گل بزرگ وسط فرش) استفاده نمی شود. پراکندگی گل ها در وسط فرش و خلوتی آن باعث شده تا به فرش مناسبی برای خانه آپارتمانی باشد. استفاده از این مدل فرش های کلاسیک سبب بزرگتر جلوه دادن خانه های کوچک می شود.

  • انتخاب ابعاد فرش برای فضاهای کوچک

 

 

 

یکی از روش های مهم در انتخاب فرش جهت بزرگتر نشان دادن خانه، استفاده از ابعاد مناسب و صحیح فرش است. در زمان انتخاب سایز فرش برای یک فضای کوچک، همیشه دقت کنید تا اندازه فرش کوچکتر از مساحت اتاق باشد. تا بعد از پهن کردن فرش، بخشی از دور اتاق خالی بماند. این کار سبب می شود تا خانه بزرگتر به نظر آید. و نیز بهترین مکان برای پهن کردن فرش، وسط اتاق می باشد. سایز دقیق فرش برای اتاق شما، به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله نحوه قرار دادن مبلمان است. دقت داشته باشید در اتاق هایی که مبلمان قرار دارد، بهتر است اندازه فرش طوری انتخاب شود که تمام مبلمان، روی لبه فرش قرار گیرد. اگر این امر برای شما ممکن نیست، حداقل پایه های جلوی مبل را روی فرش قرار دهید.

حال با توجه به این توضیحات، می توانیم پیشنهاد کنیم که یکی از بهترین انتخاب ها برای محیط های کوچک، فرش گرد یا بیضی شکل است. این نوع فرش ها، تنوع طرح و رنگ زیادی دارند و قابل استفاده در همه اتاق های منزل هستند. و شکل ظاهری این فرش ها طوری است که سبب بزرگتر دیده شدن فضای خانه خواهد شد.

 

نکاتی درباره انتخاب فرش برای فضاهای مختلف

 

 

در ادامه نکات کلی که تا اینجا گفته شد، در هنگام انتخاب فرش برای هر اتاق منزل هم می توان مواردی را رعایت کرد. در ادامه به صورت جداگانه این موارد را بررسی می کنیم.

 

  • فرش مناسب پذیرایی کوچک

 

 

اگر اتاق پذیرایی شما کوچک است، می توانید یک فرش گرد یا بیضی با ابعاد مناسب انتخاب کنید. در کنار مبلمان هم از میز استفاده کنید، میز را روی فرش قرار دهید. اما بهتر است برای پذیرایی کوچک، از میز استفاده نکنید. فاصله فرش با مبل باید طوری باشد که پای مهمان هنگام نشستن روی مبل، روی زمین قرار گیرد.

 بهترین فرش پذیرایی، فرش های ماشینی رنگ روشن هستند. این فرش ها در ابعاد و طرح های متفاوت تولید و در بازار موجود می باشند. فرش زمینه کرم، رنگ چشم نوازی دارد و باعث آرامش و تسكین چشم می شود. همچنین برای خانه هایی کوچک، رنگی شیك بوده با انعتکاس نور باعث بزرگتر به نظر آمدن فضا می شود. با کمک فرش های روشن می توان فضای اتاق را ملایمتر و لطیفتر نمایان نمود.

 

  • فرش مناسب اتاق خواب کوچک

 

اگر ابعاد اتاق خواب کوچک است، می توانید از یک قالیچه یا فرش کوچک برای جلوی تخت انتخاب کنید. فقط به یاد داشته باشید که ابعاد فرش طوری باشد که در حدود ۳۰ سانتی متر از جلوی تخت را بپوشاند.

 

  • فرش مناسب آشپزخانه کوچک

 

برای بزرگتر به نظر آمدن آشپزخانه، باید فرش از بین رنگ های روشن انتخاب کنید. به جز رنگ به ابعاد فرش نیز دقت کنید تا ابعادش، کوچکتر از مساحت آشپزخانه باشد. چیدمان لوازم آشپزخانه هم به گونه ای باشد که با لبه فرش برخوردی نداشته باشند و کمی فضای خالی اطراف فرش بگذارید.

 

رنگ فرش در ویلای بزرگ

 

در بسیاری از موارد، ابعاد ویلاها بزرگ است و پذیرایی بزرگی نیز دارا می باشد. بنابراین برای وقتی که فضای ویلا بزرگ است، انتخاب فرش مناسب سخت خواهد بود، چون باید رنگی انتخاب شود که سقف را کوتاه و فضا را گرم جلوه دهد. اما چه رنگ فرش برای ویلای بزرگ مناسب است؟

اگر محیط ویلا بزرگ و اثاثیه کم است، فرش های تیره می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. چون هم محیط را دوستانه، دنج و صمیمی می کند، آلودگی های روزانه و لکه ها را هم کمتر نشان می دهد و نیز برای خانواده هایی که رفت و آمد زیادی دارند هم مناسب است.

 

انتخاب رنگ فرش بر اساس دکوراسیون

 

یکی از پارامترهای مهم در زمان انتخاب فرش کاشان ، وجود هارمونی بین رنگ و طرح فرش با رنگ و طرح پرده، مبلمان، کفپوش و دیگر وسایل دکوراسیون است. برای انتخاب رنگ فرش بر اساس دکوراسیون، راه های مختلفی وجود دارد که در ادامه به دو مورد از آن ها اشاره می کنیم:

  • انتخاب فرش همرنگ یا با همان طیف رنگ دیگر لوازم دکوراسیون انتخاب نمایید. این انتخاب شاید کمی خسته‌ کننده به نظر آید و نقطه قابل توجهی در چیدمان شما نداشته باشد.
  • رنگ فرش را متضاد با لوازم دکوراسیون انتخاب کنید. این گزینه در عین داشتن ریسک بالا، زیبایی خاصی نیز به خانه می بخشد. برای مثال، اگر کفپوش خانه تیره است، فرشی با زمینه روشن انتخاب کنید، تا زیبایی چشم نوازی به فضای ویلای شما بیاورد.

 

کلام آخر چگونه فرش انتخاب کنیم که خانه بزرگتر نشان دهد

 

انتخاب فرش برای منزل، به نظر و سلیقه فرد بستگی دارد، و محدودیتی در این مورد وجود ندارد. اما اگر به دنبال فرش مناسب فضاهای کوچک هستید تا خانه خود را بزرگتر نشان دهید، باید نکاتی مانند ابعاد، رنگ و طرح فرش را در نظر داشته باشید؛ تا انتخاب مناسبی را داشته باشید. فروشگاه اینترنتی فرش دنیایی پر نقش و نگار و فرش های متنوع که صدها طرح و مدل در آن وجود دارد. شما می توانید با مراجعه حضوری و یا مشاهده سایت www.bfarsh.com از میان تعداد زیادی فرش ماشینی بهترین انتخاب را داشته باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *