فرش کوروش, مقالات فرش

فرش رو نقد بخر ولی ارزان بخر | تفاوت نجومی قیمت فرش در هایپر مارکت ها

تفاوت نجومی قیمت فرش در هایپر مارکت ها

با خرید مستقیم از کارخانه فرش طرح موردنظر را ارزانتر بخرید

قیمت فرش در کدام فروشگاه ارزان‌تر است؟ قطعا هیچ‌کس نمی‌تواند به شما قیمتی ارزان‌تر از قیمت خود تولیدکننده را ارائه دهد. امروز و در این مقاله همراه ما باشید تا به شما بگوییم چگونه می‌توانید از کارخانه و ارزان‌تر از بازار فرش تهیه کنید.

چرا باید فرش را مستقیم از کارخانه بخریم؟

امروز خرید فرش یکی از خرید‌های ضروری برای خانه محسوب می‌شود. تازه‌عروس‌ها برای خانه خود فرش عروس تهیه می‌کنند و خانواده‌ها نیز دوست دارند که از هر چند سال یک‌بار فرش خانه خود را تعویض کنند. برای این‌که بخواهید فرش خود را تهیه کنید قطعا راه‌ها و فروشگاه‌های زیادی وجود خواهد داشت. اما چگونه می‌توانیم در قیمت فرش و کیفیت آن به‌سراغ بهترین گزینه برویم؟

حتما شنیده‌اید که در فرایند خرید، واسطه‌های زیادی وجود دارند.هایپر مارکت های زیادی در صنعت فرش وجود دارند که با تبلیغات بسیار خود حجم زیادی از سفارشات فرش رو بخود اختصاص دادند و دچار تبلیغات عظیمی در این صنعت شده اند .

سرای ایرانی

های پر مارکت سرای ایرانی

علاوه بر تبلیغات سطح شهر که پر شده از بیلبورد های این مجموعه ها در فضای مجازی هم با سرچ این نوع کلمات مواجعه هستیم. قیمت فرش در سرای ایرانی ، قیمت فرش در مهد فرش و قیمت فرش در شهر فرش همه اینها جملاتی هست که جواب ان با سرچ در گوگل بی نتیجه هست و فقط با مراجعه حضوری با این تفاوت قیمت مواجعه میشوید .

این حجم تبلیغات باعث بالارفتن هزینه های این فروشگاه ها شده در حالی که اگر محصول باکیفیتی می‌شناسید و میخواهید آن را به‌طور مستقیم از تولیدکننده تهیه کنید قطعا می‌توانید بدون واسطه و باقیمت کمتری این کار را انجام دهید و هم می‌توانید از کیفیت آن لذت ببریم. البته اگر تولیدکننده این امکان را برای ما فراهم کرده باشد.

در هنگام خرید فرش باید چه نکاتی را مد نظر قرار دهیم؟

شانه و تراکم در فرش ماشینی

شانه و تراکم در فرش ماشینی خوب و ایده ال

زمانی که برای خرید فرش به بازار فرش مراجعه می‌کنید، فروشنده اطلاعات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد و همین موضوع ممکن است هنگام خرید کمی شما را گیج کند. در ادامه همراه ما باشید تا درباره این اصطلاحات توضیحات جامعی را به شما ارائه دهیم.

شانه فرش ماشینی

تار فرش از بین شانه رد می‌شود و در دستگاه‌های بافت فرش این بخش وجود دارد. اگر بخواهیم به زبان ساده این موضوع را برای شما توضیح دهیم باید بگوییم که شانه همان تراکم عرضی است در قسمت گره‌هایی که بافته شده‌اند. واحد آن متر بوده و می‌توان تعداد شانه‌های یک فرش را محاسبه کرد. به‌طور مثال، اگر فرشی 1000 شانه باشد یعنی تعداد گره‌ها در هر یک متر از عرض آن 1000 تاست.

برای محاسبه تعداد گره‌ها می‌توانیم گره‌های یک‌پنجم یا یک‌دهم در یک متر را اندازه گیری کنیم. هر چقدر که تعداد شانه‌های یک فرش بیشتر باشد بافت آن ریز‌تر خواهد بود و شباهت بیشتری به فرش دست‌بافت پیدا خواهد کرد. پس وقتی جایی فرش 500 شانه با 1000 شانه مقایسه می‌شود منظور چنین چیزی است.

تراکم فرش ماشینی

تراکم تعداد گره‌هایی است که در هر متر از طول فرش بافته شده است. هر چقدر که تراکم فرش بیشتر باشد سفتی و استحکام آن فرش بیشتر است. فرش‌های ماشینی که شما برای خانه خود تهیه می‌کنید دارای تراکم و شانه‌های مختلفی هستند.

برای نمونه فرش 700 شانه تراکم 2550، فرش 1200 شانه تراکم 3600 و فرش 1500 شانه تراکم 4500 را داراست که بالاترین میزان تراکم است. با‌این‌حساب می‌توانیم این نتیجه را بگیریم که فرش‌هایی با تراکم و شانه بیشتر از کیفیت بیشتری هم برخوردار هستند.

جنس نخ فرش ماشینی

مهم است که ما بدانیم فرش مورد نظرمان از چه متریالی ساخته شده است. در فرش نیز مهم‌ترین متریال نخ به‌کار‌رفته در بافت آن بوده که تاثیر زیادی بر کیفیت فرش دارد. نخ خاب همان نخی است که سطح فرش را می‌پوشاند. برای مشخص‌کردن استحکام و استقامت یک فرش نخ خاب یکی از مهم‌ترین عوامل محسوب می‌شود.

معمولا برای بافت فرش‌های ماشینی از نخ‌های خاب مصنوعی مثل نرخ‌های الریلیک، پلی‌استر، بی‌سی‌اف، نایلون و پلی‌پروپیلن کمک گرفته خواهد شد. فرش‌هایی که با نخ اکریلیک و پلی‌استر بافته می‌شود در بین خریداران بیشترین محبوبیت را دارند.

بهترین نخ برای فرش‌های ماشینی نیز فرشی است که تمام آن از اکریلیک هیت‌ست‌شده بافته شده باشد. هیت‌ست باعث می‌شود که در فرایند خاصی بخار رنگ نخ را تثبیت کند و به همین خاطر در گذر زمان تغییر رنگ کمتری در فرش را شاهد باشیم.

ابعاد فرش ماشینی

در انتخاب فرش به‌جز قیمت فرش، شانه، تراکم و جنس نخ ما باید ابعاد فرش را نیز مورد بررسی قرار دهیم. ابعاد یک فرش باید با توجه به محیطی که قرار است در آن پوشش ایجاد کنیم انتخاب شود. اگر می‌خواهید برای پذیرایی، اتاق خواب آشپزخانه و هر نقطه دیگری فرش تهیه کنید ابتدا ابعاد آن محیط را به‌دست بیاورید و سپس براساس آن نوع فرش را برگزینید.

بیشتر مردم در هنگام جست‌وجوی خود برای خرید فرش به‌دنبال قیمت فرش ۱۲ متری هستند و این موضوع نشان می‌دهد که این ابعاد طرفداران بیشتری دارد. اگر بخواهیم این ابعاد را به‌صورت دقیق برای شما مشخص کنیم می‌توانیم بگوییم که:

  • فرش 4 متری در 25/2×5/1 متر
  • فرش 9 متری در 5/3×5/2 متر
  • فرش 12 متری در 4×3 متر
  • فرش 24 متری در 6×4 متر

تولید می‌شود. قیمت فرش ۹ متری و اندازه آن نیز به‌گونه‌ای است که طرفدارانی دارد و می‌توانیم پس از فرش‌های 12 متری آن‌ها را هم محبوب بدانیم.

انواع طرح‌های فرش ماشینی

فرش‌های ماشینی در طرح‌ها و ابعاد مختلفی تولید می‌شود. شما می‌توانید بسته به سلیقه خود از این طرح‌ها کمک بگیرید. برای نمونه، فرش قرمز بیشتر برای خانه‌هایی است که در آن صاحب‌خانه قصد دارد حس گرما و صمیمیت را انتقال دهد و دکوراسیون آن‌ها نیز معمولا سنتی و خاورمیانه‌ای است.

فرش وینتیج

خانه‌های نوگرا معمولا از فرش‌های مدرن استفاده می‌کنند تا با استایل خانه هماهنگ باشند. البته در خانه‌های ایرانی استفاده از فرش وینتیج نیز محبوبیت زیادی دارد و بسیاری از این فرش‌ها برای دکوراسیون خانه خود بهره می‌برند. به‌طور کلی می‌توانیم بگوییم که طرح فرش بستگی به سلیقه و دکوراسیون شما دارد.

فرش افشان

 

فرش طرح افشان فرش بدون گل وسط ، یکی از نقشه های اصیل و کلاسیک است که از قدیم در بافت فرش دستباف ایرانی استفاده می شد. این طرح فرش مدت­ های مدیدی است، که در ایران کاربرد دارد و نامش از قرارگیری گل­ هایش در کنار هم آمده است.

فرش افشان

 

چگونه مستقیم از کارخانه فرش خود را بخریم؟

کارخانه فرش کوروش برای شما این امکان را فراهم آورده تا بتوانید به‌صورت مستقیم از این کارخانه خرید کنید و فرش خود را 20درصد ارزان‌تر بخرید. قیمت فرش با خرید از کارخانه فرش کوروش برای شما 20درصد ارزان‌تر تمام خواهد شد.

در این کارخانه انواع فرش‌ها در ابعاد و اندازه‌ها و طرح‌های مختلف مثل فرش افشان، عروس، وینتیج، مدرن، قرمز و بسیاری مورد دیگر تولید می‌شود و شما می‌توانید تنها با مراجعه به وب‌سایت رسمی این کارخانه از یک خرید دل‌چسب بهره‌مند شوید.

جمع‌بندی

اگر می‌خواهید قیمت فرش را پایین بیاورید و خرید مقرون‌به‌صرفه‌ای داشته باشید، بهترین کار استفاده از شرایط خرید مستقیم کارخانه فرش کوروش خواهد بود. شما می‌توانید خیلی راحت‌تر فرش را بدون واسطه از کارخانه با قیمت کمتر تهیه کنید. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. امیدواریم از این مطالب بیشترین استفاده را کرده باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۸ از ۵
از مجموع ۴ رای

نوشته های مرتبط

1 فکر در مورد “ فرش رو نقد بخر ولی ارزان بخر | تفاوت نجومی قیمت فرش در هایپر مارکت ها

  1. مرادی گفت:

    دقیقا همینطور هست تفاوت قیمت خیلی زیاد هست و مردم گول تبلیغات رو میخورند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *